Amicale 5HP
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-14%
Le deal à ne pas rater :
Lave-linge hublot HOOVER HWP 10 kg (Induction, 1600 trs/min, Classe ...
299.99 € 349.99 €
Voir le deal

1922 Citroen 5CV in Norway

4 participants

1922 Citroen 5CV in Norway Empty 1922 Citroen 5CV in Norway

Message  alex 2016-01-11, 23:08

Hello.

I am 30 years old and living in Norway. My French is very bad so I have to write in English. I am currently restoring my grandfather’s 1922 Citroen 5CV. My grandfather bought the car from a family member in the late fifties.  He dismantled the car and used the motor in a boat and the axles and wheels for a horse wagon, the rest of the car was stored in a barn.

Old documents show that the car came to Norway in March 1923. It was produced in late 1922.

In 2004 I acquired the car from my grandfather and started to collect the parts the where missing. The body is new made. The fenders are made by Mr. Duvoid. The car is now on its wheel with rebuilt motor, gearbox and axles. I am currently working on fitting the body and fenders. It still has the original battery ignition with the RB distributor, but the original ignition coil is missing.

Here in Norway the car was called 5CV in the 1920’s. There was never many 5CV here because of the many hills, it was found impractical.  An old story about my car was that driver had to put the car in reverse and back up the steepest hills because reverse was the lowest gear. The 10CV was more popular because of its stronger engine.
There is one other 5CV in restored condition here in Norway and a couple of others under restoration.

The pictures are from my car in the fifties.

Regards
Alexander

1922 Citroen 5CV in Norway For_in10
1922 Citroen 5CV in Norway Intern10

alex

Revenir en haut Aller en bas

1922 Citroen 5CV in Norway Empty Re: 1922 Citroen 5CV in Norway

Message  Fer 2016-01-12, 08:01

bonjour alex et welcome ici. Voiture interessante avec carrosserie speciale.
Fer
Fer

Message  m gosset 2016-01-12, 09:26

Bonjour Alex et bienvenue chez nous.

Do not hesitate to use an automatic translator and post both English and French versions of your messages.
Everybody will understand .

I translate here your message .
Best regards and send us some pictures
MG

Bonjour.

J' ai 30 ans et vit en Norvège. Mon français est très mauvais, donc j' ecris en anglais. Je suis en train de restaurer la 1922 Citroën 5CV de mon grand-père . il l'a acheté a un membre de la famille à la fin des années 1950. Il a démonté la voiture et utilisé le moteur dans un bateau et les essieux et les roues pour une charette, le reste de la voiture a été stocké dans une grange.

De vieux documents montrent que la voiture est arrivée en Norvège en mars 1923. Elle a été produit à la fin de 1922.

En 2004 j'ai acquis la voiture de mon grand-père et j'ai commencé à recueillir les pièces manquantes. La carosserie est faite. Les ailes ont ete faites par M. Duvoid. La voiture est maintenant sur ses roues avec le moteur et la boite et les essieux. Je suis actuellement en train de travailler sur le raccord entre carosserie et ailes. Elle a encore l' allumage d'origine avec le distributeur RB, mais la bobine d'allumage d'origine est manquante.

Ici, en Norvège la voiture était appelé 5CV dans les années 1920. Il n'y a jamais eu beaucoup de 5CV ici parce que de nombreuses collines, c'était pas pratique. Une vieille histoire au sujet de ma voiture était que le conducteur devait mettre la voiture en marche arrière et reculer pour grimper les collines escarpees car la demultiplication etait plus forte . La 10CV était plus populaire en raison de son moteur plus fort.
Il y a un autre 5CV restauree ici en Norvège et quelques autres en cours de restauration.

Les photos sont de ma voiture dans les années 50.

Amities
Alexander
m gosset
m gosset

Message  alex 2016-01-12, 11:42

Thank you. I will post a translated version in the future. The bodywork was converted in the fifties to accommodate two more seats.
Translation:
Je vous remercie. Je vais poster une version traduite dans le futur. La carrosserie a été converti dans les années cinquante pour accueillir deux sièges de plus.

alex

Message  julio ubierna 2016-01-13, 22:59

Hello Alex,
welcome.
I have the same problem like you,my english-french is horrible.
Michel Gosset help me too.
I will try help you in the problems of your car

julio ubierna

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé